Stockholm – min yndlingsby ;o)

Tilbage i København igen – efter en skøn forlænget weekend i min absolut favorit by – nemlig Stockholm.

Stockholm har så utroligt meget at byde på på for alle sanser at man er helt ‘mæt’ efter nogle dejlige dage i Stockholm.

Vi satte os i toget mod Stockholm torsdag og efter 4 1/2 time stod vi på T-centralen – kun 10 minutters gang derfra til den gamle by.

Hvis man ikke vidste bedre – kunne man nemt tro at man var i Paris ;o)

Riksdagen – billedet er taget fra trappen op til Kongeslottet i Gamla Stan.

Stockholm er en by hvor fantastiske bygningsværker troner op overalt – og det er ikke svært at tænke sig tilbage til tidligere tiders pomp og pragt . 😮

Bla. kongeslottet – som vi gik forbi hver dag på vej over broen gennem Riksdagen.

Vi fandt et sødt lille hotel – hvor vi overnattede og fra værelsets vinduer var denne skønne udsigt.

Vi sejlede til en lille fin ø (mere om det senere) og fik set den smukke by og vi besøgte også vores yndlingsrestaurant – også mere om det senere ;o)

Og kameraet havde jeg selvfølgelig med mig overalt – der blev spottet gode motiver og fotograferet ;o)

Vi har været i Stockholm hvert år i nogle år nu – det startede egentlig med at min mand Ole var der på forretningsrejse – hvor jeg tog med og forelskede mig fuldstændig i byen.

Et besøg kan absolut anbefales ;o)

Post to Twitter Post to Facebook Post to LinkedIn

About Tina

Jeg hedder Tina og er indehaver af netshoppen Vintage-Kompagniet. I starten som et deltids projekt – men nu på fuld tid.
Jeg har en fortid som supportkonsulent på lønsystemer og i det hele taget indenfor EDB branchen.
Dog banker mit hjerte for indretning og brugskunst og derfor tog jeg springet og startede Vintage-Kompagniet i 2007. I 2010 var det så muligt for mig at hellige mig 100% min webshop og det er meget mere end et fuldstidsjob – men det gør ikke så meget – når man elsker det man laver og det er mit helt eget ;o)
Jeg bor i Kastrup på Amager er gift med Ole og sammen har vi 3 børn. Vi bor i et gammelt hus fra 1928 – så de ydre rammer for at indrette sig nostalgisk er til stede ;o)
Min passion er nemlig indretning og boliginteriør. Jeg håber du vil følge med på bloggen her hvis du har den samme passion.

2 Comments on Stockholm – min yndlingsby ;o)

1. uhmm ja, Stockholm er virkelig en dejlig by…… jeg må snart derop igen, vi rejste også med tog sidste gang, og jeg synes at det var en dejlig rejse, jeg sad med næsen mod ruden hele vejen, ville så gerne se en elg, men selvom der havde været en elg, så kører toget vist for hurtigt til at jeg kunne nå at opfatte det.

2. Thanks for sharing, I love Stockholm!

Note to self: Visit Stockholm soon!