Parisiske stemninger ….

Denne weekend bød på fødselsdag.

Men ikke fødselsdag i traditionel forstand – men en indbydelse fra en af min mands bedste venner – han er fyldt 50 år og inviterede derfor 2 par på weekendtur.

Og inden jeg afslører hvor vi var henne – synes jeg lige at jeg vil vise et par stemningsbilleder derfra. ;o)

Vi var tidligt oppe lørdag morgen – kl. 4.30 – pyha – det var lidt hårdt ;o) og med toget kl. 6.00 – og på bestemmelsesstedet kl. 12.00. Vi var sultne og snuppede lidt frokost med denne skønne udsigt ;o)

Dernæst afsted til hotellet med bagagen – før det gik løs i byen – vi fik shoppet lidt og mødtes med de andre til en forfriskning før det gik hjemad til omklædning og middag kl. 20.30.

Og nu har du nok gættet, at der er tale om Tyskland – nemlig Hamborg. Fantastisk flot by og som det ses af følgende billeder – med masser af parisisk stemning.

På bistro ‘Plat du Jour’ fik vi den mest fantastiske mad til yderst rimelige priser og ikke at forglemme Bistroen er nævnt i Michelin Guiden – ingen stjerner – men nævnt – så maden var absolut et besøg værd – og tjenerne – de var franske og talte selvfølgelig fransk for at bidrage til den franske stemning.

Efter middagen besøgte vi Cafe Paris – en skønt sted med smukke udsmykninger – se bare dette fantastiske loft.

Og på cafeen skulle vi selvfølgelig have Pastis – hvad ellers ? ;o)

Billedet er desværre ikke så godt – men man kan da næsten fornemme stemningen med de rustikke lerkander fyldt med isterninger og vand til at hælde i Pastis’en. Skønt ;o)

Så Hamborg er bestemt et besøg værd – masser af smukke bygningsværker – selv Rådhuset – som lå lige i nærheden af ‘Plat du Jour’ er et fantastisk skue både udvendigt og indvendigt – og på rådhuset er sågar en Restaurant ;o)

Et besøg i denne smukke by kan sagtens anbefales ;o)

Post to Twitter Post to Facebook Post to LinkedIn

About Tina

Jeg hedder Tina og er indehaver af netshoppen Vintage-Kompagniet. I starten som et deltids projekt – men nu på fuld tid.
Jeg har en fortid som supportkonsulent på lønsystemer og i det hele taget indenfor EDB branchen.
Dog banker mit hjerte for indretning og brugskunst og derfor tog jeg springet og startede Vintage-Kompagniet i 2007. I 2010 var det så muligt for mig at hellige mig 100% min webshop og det er meget mere end et fuldstidsjob – men det gør ikke så meget – når man elsker det man laver og det er mit helt eget ;o)
Jeg bor i Kastrup på Amager er gift med Ole og sammen har vi 3 børn. Vi bor i et gammelt hus fra 1928 – så de ydre rammer for at indrette sig nostalgisk er til stede ;o)
Min passion er nemlig indretning og boliginteriør. Jeg håber du vil følge med på bloggen her hvis du har den samme passion.

4 Comments on Parisiske stemninger ….

1. Ja, Hamborg er fantastisk. Jeg bor jo faktisk ikke så langt derfra, så jeg burde jo besøge Hamborg lidt oftere end det jeg gør… Mange fine shoppemuligheder, i hvert fald 🙂 Og der lyder som om I har haft en pragtfuld weekend. God ny uge, Tina! Knus; Heidi

2. Håller med! Hamburg är otroligt fint! Har du varit i Prag? Där är det ännu finare 🙂

Underbart med en helg borta!! Så skönt för dig, det är du värd!!

Ha en fin måndag!

Kramar Petra

3. Jeg har stadig Hamborg til gode, men jeg har hørt flere sige at der er ganske dejligt, så måske…..

4. I’ve never been there but hubby has and really likes it. It’s only about 460 km away 😉

PS. I’ve not forgotten the list of 8 things, haha, I’ll post it one day.